Glem apps: Forbrugerne vil have en sms

Det er en undersøgelse lavet af SAP Mobile Services der viser den overraskende tendens

Hvem siger, at en app er det, som forbrugerne vil have? En undersøgelse fra SAP Mobile Services viser, at mange virksomheder kan spare udviklingsomkostningerne til en app og i stedet benytte det gamle sms-system, når de skal kommunikere med deres kunder.

Undersøgelsen er baseret på svar fra 2.700 respondenter fordelt på 12 lande og viser, at 71 procent bliver irriteret over at skulle bruge apps til kommunikation med virksomheder. De ønsker al kommunikation samlet et sted, og at den kommunikation foregår på kundernes præmisser. Hele 8 ud fa 10 adspurgte i undersøgelse siger, at de helst vil modtage informationer via en almindelig sms. 70 procent mener endda, at sms er en god måde hvorpå virksomhederne kan få opmærksomhed på. 64 procent mener yderligere, at virksomhederne bør bruge sms endnu mere i deres kommunikation.

Du kan læse mere om undersøgelsen her.

Læs også:

Masser af sårbarheder i Android-apps Android har haft rigtig mange sikkerhedsproblemer over de seneste år, og nu viser det sig at mange af de mest populære apps er baseret på kodekomponen...
Nyudviklet dansk app nr. 1 i den danske app-store Den imponerende start har samtidig betydet, at HelloMind har overhalet Pokémon GO på listen over de mest downloadede gratis apps i Danmark. HelloMi...

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (1748 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992. Han startede som redaktør på det nu hedengangne it-blad, PC World, og arbejdede efterfølgende som redaktør på ugebladet Ingeniøren. Derefter gik turen til Aller, hvor han arbejdede som it-redaktør på blade som Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test.