
I kølvandet på udgivelsen af Middle-earth: Shadow of Mordor er det kommet frem, at Warner Bros Interactive Entertainment, der udgiver spillet, har forsøgt at presse anmeldere på YouTube til positiv omtale, og anmelderne skulle forsøge at sælge spillet.
Det er PR-bureauet Plaid Social i Utah, der har agereret som Warner Bros. forlængede arm, hvor man har forsøgt at indgå kontrakter med anmeldere på YouTube, de såkaldte YouTubers, hvis de ville have spillet til anmeldelse.
Anklagerne lyder blandt andet på, at anmelderne ikke måtte vise fejl i spillet i deres videoanmeldelser. Anmelderne skulle forholde sig positivt til særlige elementer i gameplayet, og de skulle opfordre til salg af spillet.
Det er den kulørte YouTuber, Jim Sterling, der har fremlagt anklagerne på sin hjemmeside, og Sterling har formået at skabe en del omtale samt kritik af det amerikanske PR-bureau – og ikke mindst Warner Bros.
Det er værd at notere sig, at Jim Sterling ikke fremlægger konkret bevismateriale, der understøtter hans anklager. Tech-Test.dk har kontaktet Warner Bros. Interactive Entertainments nordiske PR-bureau for en kommentar.