
2014 var året, hvor fans af Battlefield måtte leve uden et nyt kapitel i serien. Electronic Arts og Visceral Games besluttede, baseret på feedback fra fans, at udskyde Battlefield: Hardline, fordi der manglede features.
I et åbent brev til Battlefield-fans forklarer Steve Papoutsis, executive producer for Visceral Games, at det var den rigtige beslutning at udskyde Hardline. Nu har spillet fået flere våben, gadgets, fartøjer og multiplayerfunktioner. Papoutsis fortæller desuden, at Hardline får en ny fornemmelse af hastighed, mens man forbliver tro mod kernegameplayet, der handler om at fokusere på samarbejde og strategi.
Samtidig åbner EA og Visceral Games for en ny blog, der i de næste 11 uger op til udgivelsen den 17. marts bringer læserne tættere på udviklingsprocessen. Bloggen afslører desuden, at vi kan forvente 51 forskellige våben, 28 gadgets, 27 nye farttøjer, ni multiplayerkort og syv måder at spille. Hardline byder på krig mellem strømere og den kriminelle underverden, hvor du skal vælge side.
Electronic Arts har gennem årene blevet kritiseret for at skynde på deres udviklere, hvormed slutproduktet gav kunderne et ufærdigt spil med væsentlige fejl og mangler. Senest blev Battlefield 4 denne kritik. Nu har EA lyttet.