Dansk wearable tager kampen op mod giganterne

Den kropsnære teknologi har vind i sejlene. I USA forventes det, at markedet vokser med mere end 300 procent de næste tre år, og nu vil danske IDOMOVE have en del af kagen. De har lige lanceret et nyt armband og forventer at sælge mere end 100.000 enheder i 2015

IDOMOVE

Det er et attraktivt marked, som danske IDOMOVE forsøger at komme ind på med deres nye armbånd, men også et marked, hvor der allerede er store og etablerede spillere, der har sat sig godt og grundigt på markedet.

Det stopper dog ikke folkene bag IDOMOVE, administrerende direktør Mads Eriksen fortæller i en pressemeddelelse, at deres løsning rammer en niche,  hvor ingen af de eksisterende har fokus.

“Mange af produkterne er enten skabt til meget active motionister, de er for dyre eller de er for simple. Med IDOMOVE kombinerer vi funktionalitet med en app, der både måler og motiverer til at bevæge sig yderligere. Vi er overbeviste om, at vi har skabt en løsning, der henvender sig til de mange brugere, der ikke har planer om at gennemføre et maraton, men egentlig bare gerne vil have hjælp og motiveres til at bevæge sig lidt mere,” siger Mads Eriksen.

Det skulle især være den tilhørende app, der gør oplevelsen og brugen af IDOMOVE anderledes end konkurrerende produkter. Via app’en kan brugeren sætte sine egne mål eller få hjælp til at lægge et personligt tilpasset træningsprogram.

Som hos konkurrerende produkter har man også mulighed for at følge de daglige aktiviteter, og for et overblik over distance, tid og antal kalorier, der er forbrændt i løbet af dagen. Men i modsætning til mange af de eksisterende armbånd på markedet, kan man med IDOMOVE app’en både registrere gang, løb og cykling, skriver IDOMOVE i deres pressemeddelelse.

IDOMOVE er ikke nogen helt ny spiller på markedet. De har næsten fire år på bagen, og tilbage i 2011 lancerede de en skridttæller og en app, der primært var rettet mod virksomheder, der ville motivere deres medarbejdere til at være mere aktive.

Armbåndet er ikke målrettet løbere eller de meget erfarne motionister, men snarere personer, der har brug for lidt ekstra motivation, når de skal ud og motionere.

Det nye danske wearable kan ikke købes i butikker, men udelukkende via hjemmesiden idomove.com.

 

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3664 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.