Fremtidens grafik er fotorealistisk

Det er altid spændende at gå og forestille sig, hvad fremtidens grafik kommer til at byde på. 

Men du behøver ikke spekulere helt så meget længere. Den franske kunstner Koola har et bud. Han har gjort brug af Unreal Engine 4, som vi forventer bliver motoren i kommende spil til Xbox One og pc, og med den fremstillet nogle real-time film.

Filmene er lavet på sidste års gamer-computer, en Core i7-3770 CPU og GTX 670 GPU og har en framerate på 30-50 fps.

Det er UE4s forbedrede behandling af lys, som Koola har gjort specielt meget brug af, og der er også brugt højopløsningsteksturer. Der spekuleres over, om der måske endda er brugt 4K her, men det er ikke bekræftet.

Koola fortæller, at nogle af hans modeller bruger rigtig mange polygoner, men det er så også det, der belaster computeren mest. Han har sigtet efter at få så meget fotorealisme som muligt og de videoer, du kan se herunder, er bevis for, at det har han tydeligvis opnået.

Om det direkte kan bruges til spil, må stå hen i det uvisse. De fleste spil bruger rigtig mange dynamiske objekter, så antallet af polygoner må nok sættes en del ned. Men det er stadig en meget fin indikation af, hvad fremtiden bringer for grafikken.

http://www.youtube.com/watch?v=UwEuSxAEXPAhttp://www.youtube.com/watch?v=BAAPTiuFdwUhttp://www.youtube.com/watch?v=rOkJ1-vnh-shttp://www.youtube.com/watch?v=oWY4gtLG8sYhttp://www.youtube.com/watch?v=157P9gXQVWQ

About Lars Bennetzen 4202 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.