Fuld fart og masser af farver på Medion

Efter Lenovos opkøb af tyske Medion er der kommet betydeligt mere gang i den tyske elektronik-gigant

Medion er ikke nogen ny spiller på it- eller elektronikmarkedet. Men det er tydeligt, at der er sket rigtig meget med den tyske mastodont, efter de blev opkøbt af kinesiske Lenovo.

På årets messe fremviste de, vanen tro, produkter, der passer til alle kategorier. Der var gaming-pc’er, tablets, hybridcomputere, mobiltelefoner og meget mere. Det der var en glædelig overraskelse er, at Medion har kastet de konservative design væk og nu har fået et frisk design på samtlige af deres produkter.

I Danmark er Medion stadig mest kendt som ’den du køber i Aldi’, men der er langt mere til Medion end de få produkter, de har der. Deres webshop boomer af spændende produkter, og årets IFA-messe giver virkelig grund til at glæde sig til fremtiden. 

Deres kurvede 4K Ultra HD tv var lige så elegant som de flotteste, vi har set på messen endnu, deres tablets er måske en anelse tykkere, men stadig elegante, og så har de lige lanceret en tablet til børn. Eller rettere – det er en tablet, der kan bruges af børn, hvor de så kun har adgang til funktioner og websteder, som er hvidlistet af en voksen. 

De voksne kan så logge på tabletten og få adgang til den fulde funktionalitet, så den kan bruges af alle. Vi glæder os meget til at se den i handlen, og helt generelt til at se meget mere til Medion det næste år.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3665 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.