
Det nye dansk it-sikkerhedsfirma med navnet ChiliSecurity ønsker at gøre it-sikkerhed til noget, som danskerne både forstår og bruger.
Det vil de blandt andet gøre ved at tilbyde dansk service på deres produkter, 24 timer i døgnet vel og mærke.
Direktør, medstifter og partner i ChiliSecurity, Martin Larsen, mener at der er for mange smarte ord, og at det er alt for svært at gennemskue præcis, hvad man får for pengene, og hvad der skal til for at være ordentligt beskyttet, når man færdes på nettet.
“Det er primært branchens skyld, fordi brugervenligheden slet ikke har fulgt med den udvikling, som er sket de seneste år på antivirus-området,” siger Martin Larsen i en pressemeddelelse.
ChiliSecurity fokuserer på online sikkerhed til private, og missionen er at bringe brugervenlighed og service tilbage i fokus.
Folkene bag ChiliSecurity er ikke alene om at tro på det nye firma, de har allerede en række investorer med sig, som både har kastet penge i projektet og stillet lokaler i Odense til rådighed.
Ambitionerne er dog langt større end et kontor i Odense, der skal nemlig satses internationalt, og i øjeblikket er ChiliSecuritys hjemmeside ved at blive oversat til 20 forskellige sprog.
“De fleste af vores konkurrenter yder support på engelsk, men ikke på det enkelte lands sprog, og det er her, vi vil gøre en forskel. Det er muligt, fordi vi ansætter it-supportere lokalt i de forskellige lande,” siger Martin Larsen.
ChiliSecurity´s antivirusprogrammer har lånt teknologien fra BitDefender, som flere år i træk er kåret til at levere verdens bedste antivirusmotor. Både brugere med pc, Mac eller Android-smartphones kan benytte programmerne.