Kommende Fabel-kapitel er free-to-play

Lionhead Studios lover, at man vil bruge mikrobetalingerne på en "fair" måde

Fable Legends

Fable-seriens traditionelle forretningsmodel bliver skiftet ud med free-to-play modellen, hvor du henter spillet gratis, men betaler for in-game indhold.

Ifølge Kotaku, der har talt med David Eckelberry, som er kreativ direktør for Lionhead Studios, vil udviklerne fokusere på et rotationssystem, der gør Fable Legends gratis at spille. Du kan spille én ud af fire helte ad gangen i to uger, hvor du udvikler helten. Efter de to uger spiller du så en ny helt i en ny to-ugers periode, hvor du skal udvikle din nye helt. Du kan vente også vente med at spille i seks uger, indtil din første helt er tilgængelig igen, hvormed du kan fortsætte, hvor du slap – eller du kan betale et engangsbeløb for at bruge helten permanent.

David Eckelberry fortæller, at du kan spille online sammen med andre spillere på tværs af pc, Xbox One og Xbox 360-platformene, hvorfor Fable Legends skal igennem en længere beta testfase, så man undgår samme problematik, som mange andre onlinespil til de nye konsoller, hvor serverresponsen også forbindelsen er elendig.

Eckelberry forsikrer os om, at Fable Legends ikke vil være en cash-cow på samme måde som eksempelvis Candy Crush, hvor du ofte skal til pengepungen for at kunne gennemføre en bane. Eckelberry kritiserer også spilstudier, der først kræver penge for at hente et spil, hvorefter man skal betale mikrobeløb for at kunne avancere i spillet. I Fable Legends kan du spille historiedelen uden at skulle betale, men ekstra in-game indhold er hvor Lionhead Studios skal tjene pengene.

Fable Legends har endnu ikke en udgivelsesdato, men Lionhead Studios satser på en udgivelse i 2015.

Kommentar til artiklen?