Unge svigter Facebook til fordel for mobilchat

Facebook er ikke for de unge, de dropper den sociale mediegigant til fordel for apps der sikrer chat på mobilen

I følge en ny rapport fra comScore, svigter de helt unge Facebook og Twitter i stadig stigende antal. I stedet vælger de unge at bruge app’en Snapchat, der sætter dem i stand til at chatte via smartphone. 

Den amerikanske rapport fortæller også at 32,9 procent af alle amerikanere mellem 18 og 34 procent har installeret Snapchat app’en på deres mobil, og at det kun er Facebook og Instagram med henholdsvis 75,6 procent og 43,1 procent der findes på flere mobiltelefoner.

Mens rapportens data ikke siger noget om brugen af sociale media apps, så indikerer den dog, at Snapchat har en imponerende høj udbredelse blandt unge, specielt når der sammenlignes med sociale apps som Twitter.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3664 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.