Verbatim tror på vækst i markedet for optiske medier

Selvom markedet for optiske medier droppes af flere og flere producenter, så er Verbatim positive og ser vækstmuligheder

Verbatim

Selvom der er en markant fremgang i cloud computing-tjenester hvor data lagres og udveksles, og streamingtjenester blomstrer, så mener Verbatim, en veteran når det kommer til datalagring, stadig at der er et signifikant behov for optiske medier til at lagre data på.

Verbatim har i de seneste år bredt sig bredt, og blandt andet forsøgt sig med computermus, højttalere og covers til tablets. Men det er og bliver på deres løsninger inden for optiske dataløsninger til såvel private som virksomheder, at de har deres største salg.

Derfor har Verbatim da også valgt at holde fast i at udvikle deres produktlinje af produkter af optiske datalagringsmedier, og stadig bruge udviklingspenge på området.

Tidligere i år introducerede Verbatim M-DiSC, en række af optiske discs til både dvd og blu-ray, som gør at såvel forbrugere får adgang til medier der er ekstra holdbare, hvor data bliver brændt ned i uorganisk sten-lignende materiale og som kan holde i mange århundreder. Dette er en produkttype der ikke findes hos andre producenter.

Det bliver spændende at se, hvordan veteranen Verbatim klarer sig i de kommende år, og om de helt går væk fra deres perifære produkter for at fokusere på datalagring.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3665 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?