Nyheder fra gl. site

Huawei: ”Vi har forberedt os grundigt” (OPDATERET)

Opdateringen finder du i bunden af artiklen Det har ikke været et par sjove uger for kinesiske Huawei. Efter Donald Trumps dekret, hvor de endte på en blacklist der betød, at amerikanske selvskaber ikke må sælge teknologi til dem, meldte den ene samarbejdspartner efter den anden ud med, at samarbejdet blev opsagt. Men Huawei har tydeligvis ikke tænkt sig at tage de tæsk liggende ned, og har lige udsendt en pressemeddelelse, hvori de skriver, at de trods internationalt pres står stærkt i Danmark, og at de har forberedt sig grundigt. I pressemeddelelsen skriver Huawei blandt andet: “Vi er selvfølgelig ærgerlige over de politiske krav, der i øjeblikket påvirker vores omdømme. Men det vil ikke rokke ved vores filosofi om at sætte brugernes behov i første række. Huawei vil fortsat sikre forbrugerne produkter af højeste kvalitet til en rimelig pris, ” siger RenKe, direktør for Huawei Consumer Business Group Danmark. I samme pressemeddelelsen skriver Huawei, at de føler sig godt rustet til at håndtere den internationale situation takket være massive investeringer i innovation. De skriver videre: ”Googles delvise indstilling af samarbejdet med Huawei vil ikke påvirke eksisterende Huawei-devices, og meldingen vurderes heller ikke som værende et uoverkommeligt problem i fremtiden.” og RenKe siger: “Vi er fortsat indstillede på at arbejde sammen med virksomheder som Google, fordi vi er rigtig glade for samarbejdet. Men hvis vi bliver forhindret i vores samarbejde, så er det klart, at Huawei er tvunget til at køre med en Plan B, der bygger på vores stærke position …. (læs mere her)