Editors choice

TEST: Beyerdynamic Verio 200 er markedets bedste open-ear-headset

Jeg er ikke altid den store fan af open-ear-headset, du ved dem der ikke går ind i øregangen på dig, men som lægger sig lidt over øregangen og sender lyden ind via luften. Shokz, Creative og Sony har allerede et par versioner på gaden (og der findes sikkert også flere), og selvom de klart er blevet bedre, så har de aldrig for alvor solgt mig. Men nu har jeg testet Verio 200 fra Beyerdynamic, og jeg er faldet pladask for dette headset – der forresten er det første open-ear-headset fra dem. Designet er, heldigvis, langt fra det samme som jeg kender fra andre af samme type. Den bøjle der går rundt om øret er langt mere elegant og svunget, den varierer i tykkelse og selve de ørepropper der sender lyden ind til øret, er elegante og flade. Designet på bøjlen sikrer at headsettet sidder godt rundt om øret, fast og komfortablet. Men en lille detalje her irriterer mig. For bøjlen har en størrelse som gør det vanskeligt at have briller på uden problemer. Når jeg brugte headsettet sammen med mine skærmbriller, så var det svært at få mine briller til at sidde ordentligt, og jeg tog mig selv i at rette på mine briller konstant. det var irriterende. Fed lyd Men når det kommer til lydkvaliteten, så var det svært at sætte en finger på headsettet. Naturligvis er det vigtigt at huske på, at headsettet er et open-ear-headset, og må ikke sammenlignes med et over-ear-headset i high-fi kvalitet. Det skal …. (læs mere her)