Nyheder fra gl. site
Del skærm i Facebook Messenger
I slutningen af sidste uge annoncerede Facebook, at de havde rullet en ny funktion ud på deres kommunikationsplatform, Messenger, nemlig muligheden af at dele din skærm med dem du snakker med. Det vil sige, at du har mulighed for at vise dem, hvad du ser på din skærm her og nu – om det er billede fra dit kamera, dokumenter, websider eller noget helt femte, er underordnet – hvis det vises på skærmen, kan den nye Messenger-app vise det. Funktionen gør det muligt at dele din skærm enten i videosamtaler med en enkelt person, eller i møder i Messenger Rooms med op til 16 personer. Funktionen virker forresten også via web-versionen og hvis du er på Messenger på din pc. Hvor funktionen, der gør det muligt at dele alt der sker på skærmen i real-tid, lige nu er begrænset til 16 personer, så har Facebook fortalt, at de arbejder på at øge den grænse til 50 personer i Messenger Rooms. I videosamtaler, altså 1-til-1-samtaler, kan alle bruge den funktion, men i Rooms er det personen der opretter rummet der bestemmer om alle skal kunne dele skærmen, eller om det kun er personen der opretter rummet der må dele skærmen. Sådan bruger du skærmdeling Det er relativt let at bruge den nye funktion, når du altså først har opdateret din Messenger-app. Når du har startet et videokald, så trækker du blot op fra bunden af din skærm og vælger “skærmdeling”, og voila, så kan de andre se din skærm. Smart ik?