Editors choice
TEST: Razr 50 Ultra – vildt spændende klaptelefon
Selvom den første smartphone jeg nogensinde havde var en Nokia, så var det Motorolas gamle, helt flade, Razr-klaptelefon der havde min helt store kærlighed. Den var superfed – og der var altså noget cool ved at hive den op, klappe den op med et flip og lukke den på samme måde. Jeg har derfor også både fulgt og testet de nye Razr-modeller fra Motorola, og den nyeste, Razr 50 Ultra viser virkelig, hvordan en klap-smartphone skal skrues sammen. Som udgangspunkt er forfaktoren stort set den samme som de forgående modeller, men den er blevet ret stor – på den fede måde. Den store skærm er nu på 6,9″ med Motorolas egen pOLED-skærm, der næsten går helt til kant, og så bruger de nu hele fronten til en lille skærm, og ikke længere ‘bare’ en lille tynd skærm. Det betyder at der nu er en 4″ skærm på fronten – også pOLED – hvilket næsten er lige så stort som de første smartphones på markedet, tænk lige over det. Men udover at du kan se hvad klokken er, så udnytter Motorola fronten til mange spændende ting. Dels så viser skærmen præcist hvad du ser når du tager billeder med hovedkameraet, hvilket er ret smart for på den måde kan andre se, hvordan du framer billedet. Det gør det også muligt at fotografere, eller filme dig selv, med det store kamera og se præcist hvad du får på skærmen. Og fordi mobilen kan klappe sammen, kan du samtidig placere den i rigtig …. (læs mere her)