Smartphones
TEST: Sony Xperia XZ2 – så kom Sony tilbage
Med Sony Xperia XZ2 går vi igen ned i størrelse på skærmen. 5,7” siger målet og det er som udgangspunkt en fin størrelse. Men Sony har ikke formået at få gjort kanten om mobilen mindre. Det vil sige at vi rent fysisk har en stor og tung mobil her. Og det er ærgerligt, for Sony har ellers gjort meget ved designet. Væk er deres kantede design, og ind er kommet et afrundet og behageligt design. Specielt bagsiden er afrundet og den ligger godt i hånden. Men mobilen er fysisk større end mobiler med en markant større skærm, og det trækker ned. Det gør også at den ikke ser helt så elegant ud som jeg havde håbet, men den er stadig bleve langt bedre. Når det kommer til skærmen så sparker Sony ikke helt så meget til bolden som jeg havde håbet. Skærmen har en opløsning på 2.160 x 1.080 i fuld HD, men det bringer den så også ned i den lave ende i testen her. Hvorfor Sony ikke har smidt en bedre skærm i den ved jeg ikke. Men den bruger dog deres Trilluminos skærm, hvilket er med til at gøre skærmen mere klar. Hastigheden på skærmen fejler intet, den er dejlig hurtig og responsiv, det eneste jeg mangler er et skærmbillede med mere power på. Mobilen åbnes med pinkode eller fingeraftryk, men her har Sony altså valgt at placere den lavt på bagsiden af mobilen, og det gør at den er svær at ramme. Men til gengæld så …. (læs mere her)