Nyheder fra gl. site
Hver tredje dansker vil ikke gå glip af snakken om film og serier
Vi vil ikke gå glip af muligheden for at snakke med i kantinen eller skolegården, når vores venner eller kollegaer diskuterer det nyeste afsnit af Transparent, Mr. Robot eller South Park. Det viser en ny undersøgelse Voxmeter har foretaget på vegne af Viaplay. Her svarer hver tredje dansker (32%), at de har set en film eller serie for at kunne tale med, når kollegaer eller venner taler om den. Og næsten halvdelen af danskerne mellem 18-29 år (47%) har prøvet at kaste sig over en ny film eller serie, så de kunne være med i snakken. “Undersøgelsen viser, at vi ikke kun streamer film og serier for vores egen underholdnings skyld, men også lidt for andres, så vi kan tale med. På mange arbejdspladser er tv-indhold et stort emne til frokosten, og det gælder lige fra The Walking Dead til Champions League. For ikke at tale om, når vi er sammen med vores venner og skal diskutere det seneste afsnit af en fælles yndlingsserie,” siger Christina Haugaard, kommunikationschef i Viaplay Danmark. Ekspert: Positivt, når tv driver kommunikation At tv-indhold kan være med til at sætte en dagsorden og skabe kommunikation blandt danskerne, er meget positivt, lyder det fra Rasmus Helles. Han er lektor i medievidenskab ved Københavns Universitet og mener, at det altid har været tv-mediets rolle i populærkulturen: “Tv-mediet har altid drevet kommunikation både foran og bagved skærmen. Det giver os en fælles referenceramme og kan være med til at etablere, styrke og udvikle forskellige sociale relationer og fællesskaber,” …. (læs mere her)