Nyhedsbrev

TEST: Netatmos nye Weather Station god men har du brug for den?

For nyligt lancerede Netatmo en opdateret version af deres kendte vejstation, Weather Station, og den har jeg haft til test i en periode. Den version jeg fik til test kom som en bundle bestående af hovedenheden der placeres i et af husets rum, og en enhed der sættes op udendørs, så den kan måle temperaturen der. Men inden jeg kommer til målingerne, så er jeg altså nødt til at kommentere på designet, og jo – jeg ved godt at design er en smagssag. Men det design den nye vejrstation har, er præcist det samme som da jeg sidste gang kiggede på Netatmos vejrstation, en cylinder, og bortset fra højden så er det præcist det samme design som det modul der skal placeres udenfor har. Nej – jeg er ikke imponeret over designet. Det ligner noget der kommer ud fra 1980’erne, og hvor udemodulet drives af batterier, så er det ikke tilfældet med hovedenheden. Den kræve konstant strøm – og for at gøre det endnu sjovere, så kan den ikke drives af en traditionel usb-c-forbindelse. Næ nej, der er et specielt stik der skal bruges, og det kan så ikke sættes ind i en usb-port – f.eks. min usb-hub. Den skal ind i et stik på væggen, hvilket betyder at jeg er meget begrænset i forhold til, hvor jeg kan placere den – og kønt er det altså ikke. Udfordringer med installationen På papiret er det let at komme i gang med vejrstationen. Den skal pakkes ud, sættes i strøm (og …. (læs mere her)
Editors choice

TEST: NetAtmos vejrstationer er fede produkter med et par småproblemer

NetAtmo er relativ nye på det danske marked, men deres produktportefølje er ret stor allerede. Jeg har haft mulighed for at teste deres vejrstation, regnmåler og vindmåler og jeg er i bund og grund ret glad for produkterne. Men som du sikkert kan fornemme, så er der også et par småting der driller mig lidt – ikke mindst stabiliteten på forbindelsen mellem produkterne. Men det kommer jeg tilbage til lidt senere. Let at komme i gang Det system jeg testede, var faktisk en del forskellige enheder. Dels er der grundpakken, der består af en baseenhed og en udendørsmåler, dels var der en ekstra indendørsføler en regnmåler og en vindmåler. Alle enhederne, på nær basen, kører på batterier, og det er jeg rigtig glad for. Så slipper jeg for at skulle sikre at der er strøm til de udvendige enheder. Til samme udgør de hele det sæt som NetAtmo har indenfor vejrmålinger, og det er de enheder jeg så satte op for lege lokalmetrolog. NetAtmo Personal Weather Station – basestation Installationen er ret enkel – først skulle jeg hente app’en og så følge dens anvisninger. Derefter skulle basestationen sættes op og kobles sammen med app’en. Ved at følge instruktionerne gik det ret let, og inden længe havde jeg en basen sat op, og koblet den eksterne station på, og da den først var sat op på huset efter de anvisninger der stod i app’en (den rigtige side, ikke i direkte sol og helst under et udhæng), så gik jeg videre i …. (læs mere her)