Igen i år afholder Adobe eventen Summit Sneaks, der løfter sløret for nogle af de nyeste projekter, som Adobe arbejder med. Den britiske komiker Jonathan Ross er vært på eventen, der vil handle om projekter inden for Virtual Reality, kunstig intelligens og Internet of Things.
De fremviste projekter er styret af Adobe Sensei, en gruppe af intelligente services i Adobes Cloud-platform, som består af bl.a. kunstig intelligens og machine learning.
”Teknologier som VR, AI og IoE giver helt nye muligheder for at skabe digitale og personaliserede oplevelser for både virksomheder og forbrugere. Med Summit Sneaks giver vi en lille forsmag på, hvordan vi helt konkret arbejder med disse teknologier,” forklarer Jes Schyum, der er nordisk kommunikationschef i Adobe.
Her er nogle af de projekter, der vil blive vist frem til Summit Sneaks:
- VR-reklamer: Med teknologier hentet på tværs af Marketing Cloud og Creative Cloud viser dette projekt, hvordan annoncører i fremtiden kan annoncere i realtid i en virtual reality-verden.
- Detailbranchen og AR: Augmented Reality, som er en teknologi, mange kender fra Pokemon Go, udvider den fysiske verden med en ekstra, digital dimension. Samme teknologi bliver brugt i Microsofts HoloLens, og i dette projekt viser Adobe, hvordan butikker og detailhandlen kan kortlægge og måle, hvorledes deres kunder interagerer fysisk i butikkerne.
- Kunstig intelligens, der skaber personaliserede websites: Personaliserede weboplevelser kan betyde øget interaktion og konvertering. I dette projekt viser Adobe, hvordan kunstig intelligens kan skabe både design og indhold, der skræddersys i realtid til den enkelte besøgende.
- IoT og fremtidens stemmeassistent: Med teknologi fra Adobe Experience Cloud har Adobe optimeret Amazons kendte højttaler og stemmeassistent Alexa. I dag kan forbrugere via stemmen få Amazon Alexa til at styre musikken, sige vejrudsigten eller slukke lyset. I Adobes projekt kan Alexa også oplyse om fx bonuspoint optjent ved flyrejser, og hvordan de kan anvendes mest fordelagtigt.