Kaffevirksomheden Lavazza kæmper for miljøet i spillet Roblox

Nu skal der kæmpes for miljøet i spillet Roblox, det er Lavazza der indfører et virtuelt fodboldspil der stiller skarpt på klimaudfordringerne

Vi kender nok mest Lavazza fra indkøbsturen når vi skal have kaffebønner med hjem til vores espressomaskine, eller når vi køber en Latte på vores café. Men nu viser det sig at Lavazza også kæmper for miljøet.

Lavazza har lige indført et nyt virtuelt fodboldspil på spilplatformen Roblox, Lavazza Arena, som vil stille skarpt på klimaudfordringerne i Amazonas over for generation Z.

Lavazza skriver i en pressemeddelelse:

Hver dag ryddes skovene i Amazonas for mere end en million træer. Det svarer til, at skovarealer på størrelse med en fodboldbane forsvinder hvert 20. sekund. Den yngre generation vil blive udfordret på situationens vigtighed, når de i spillet får tildelt et tomt stykke jord og for hver fodboldkamp kan forny jordarealerne med grøn natur og træer. Derudover kan spillerne selvfølgelig også øve fodboldstricks, lære mere om Amazonas eller hænge ud i Lavazza Caféen.

Lavazza

I pressemeddelelsen fortæller Lavazza, at Amazonas er et område de prioriterer i deres arbejde for miljøet underljøet under bæredygtighedsinitiativet ¡Tierra!.

At bidrage til bæredygtige løsninger er vigtigt for den italienske kaffevirksomhed, da klimaforandringer på tværs af kloden er en udfordring for den fremtidig kaffeproduktion. Det vurderes nemlig, at produktionen vil være halveret i 2050, hvis der ikke handles på de udfordringer lokale kaffesamfund møder i form at tørke, temperaturstigninger m.m. Projektet i Amazonas tager udgangspunkt i Peru, hvor Lavazza bidrager til beskyttelse af Amazonas miljøarv og det løbende arbejde med genplantning af ny regnskov. Indtil videre har det resulteret i genplantning af over 75 hektar skov i udpinte og ryddede regnskovsområder. De nye træer skal bidrage til optagelsen af CO2 i området, og i løbet af de næste fem år forventes det, at de nye træer kan optage yderligere 1.200 tons CO2. Ambitionen er at udvide indsatsen med 36.000 hektar.

About Lars Bennetzen 3824 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.