For første gang i MWCs histore vil et medie få plads på den eftersøgte keynote. Sidste gang CEO Reed Hastings fra Netflix stod på scenen på en større event, CES 2016, lancerede han Netflix i 130 nye lande, så der er stor spænding om, hvad han kommer til at løfte sløret for i år.
Et af de rygter der florerer om Netflix’s keynote er, at de vil annoncere at ny starter der tv-streaming op via Netflix.
Analytiker Paolo Pescatore, VP, Multiplay and Media ved analyse bureauet CCS Insights fortæller at Netflix nok har gjort det fantastisk, men at de er nødt til at kigge nærmere på hvad virksomheder som Amazon og traditionelle tv-udbydere har gang i.
Allerede nu oplever Netflix en langsom tilgang i nye kunder, og hvis udviklingen fortsætter mener Paolo Pescatore at kan det få katastrofale konsekvenser for virksomheden.
Men hvis Netflix griber chancen nu, og hopper med på udviklingen indenfor video og tv, så har de, ifølge Paolo Pescatore, en god chance for beholde deres position.
Et af de steder som Paolo Pescatore forventer der kommer til at ske meget er omkring streaming-tv, og der mener han at Netflix vil være at finde i løbet af næste år.
Ganske kort så kan vi fortælle om Netflix:
I 2016 havde de 19 millioner kunder, sammenlignet med 17,4 millioner i 2015, 13,0 millioner i 2014 og 11,1 million i 2013.