Det er altid sin sag at handle online, det kræver at man som kunde kan have tillid til platformen, både når det kommer til at få sine produkter og ikke mindst – at de passer på ens personlige data så som kreditkort og personfølsomme informationer.
Hidtil har den relativ nye handelsplatform, Temu, ikke haft mulighed for 2-faktor-godkendelse på brugernes konti, men de har lige oplyst, at de nu har indført 2-faktor-godkendelse for at sikre sikkerheden på deres website og mobile app.
I pressemeddelelsen fortæller Temu, at 2-faktor-godkendelse gør de væsentligt mere sikkert for brugerne, og beskytte dem mod finansielle tab. Ikke mindst ved onlinesvindel og mulige datalæk.
De skriver samtidig at den forøgede sikkerhedsprotokol er et blandt flere tiltag Temu har taget for at styrke datasikkerheden og beskytte deres kunder.
I november indgik Temu partnerskab med cybersikkerhedsfirmaet HackerOne og og tilbyder et såkaldt ‘bug bounty program’, så etiske hackere kan hjælpe med til at finde fejl og sårbarheden, og blive belønnet skulle de finde nogle.
Dermed kommer de i selskab med firmaer som Amazon, Google, Tesla og Meta, og 2FA kommer i hælene på Temus søgsmål mod scam-websider der udgiver sig for at være Temu og derved snyde folk.