Nyheder fra gl. site

IFA 2022: Forbundne enheder skaber bæredygtighed, mener Samsung

Den store gadgetmesse, IFA, er tilbage i Berlin, og det i fysisk format, noget mange af os har gået og sukket efter under Corona-pandemien. En af grundpillerne på messen, Samsung, er tilstede for fuld styrke, og afholdt den vanlige pressekonference, hvor de løftede sløret, både for produkter og tanker om fremtiden. Hvis vi starter med det åbenbare, så var der en række nye produkter fra tech-giganten. Nogle kendte vi allerede, nemlig deres nye foldbare smartphones, andre har vi kun perifert hørt om, nemlig deres Bespoke-serie der blandt andet omhandler nye ovne, vaskemaskiner og tørretumblere. Der blev også præsenteret en række skærme – både tv til stuen og monitorer til gameren. Men det spændende er ikke de nye produkter fra Samsung. Det spændende ligger i, at Samsung virkelig går efter bæredygtighed. Ikke alene i produktionen af deres produkter, men i lige så høj grad i produkternes livscyklus. Derfor er der også sikkert at sige, at deres helt store budskab i dag var, at Samsung ønsker at hjælpe brugerne, og verden, til at blive mere bæredygtig. Målsætningen er klar – Samsung ønsker at blive det mest energieffektive elektronik-brand på markedet. Ruten til at opnå det er også klar – enheder skal forbindes i deres SmartThings-univers, og produkterne skal, og i høj grad er, udstyret med AI, der sikrer at de virker så energieffektive som muligt. Benjamin Braun, Chief Marketing Officer, Samsung Europe, fortalte blandt andet, at deres nye vaskemaskiner automatisk doserer vand og vaskepulver, ikke bare baseret på mængden af vasketøj der …. (læs mere her)