Guides

OnePlus giver råd mod sommerens hede

Den globale tech-virksomhed OnePlus lancerer fem tips til at beskytte telefoner mod overophedning i sommervarmen, hvilket er relevant nu hvor vejrudsigten siger at varmen er på vej tilbage. Overophedning kan ifølge virksomheden nedsætte ydeevnen, deaktivere funktioner som videooptagelse og i værste fald forårsage permanent skade på telefonen. Varmen kan også reducere batteriets kapacitet permanent. For at forlænge telefonens levetid og undgå varmeskader, anbefaler OnePlus følgende: Disse råd er fremlagt i forbindelse med lanceringen af OnePlus Nord 5-serien. OnePlus’ tips skal hjælpe forbrugere med at beskytte deres telefoner mod varmeskader og forlænge levetiden på deres enheder.
Nyhedsbrev

PM: Ny undersøgelse: Dagtemperaturen, der betyder, at du måske ikke sover så meget om natten, er lavere, end du tror!

Pressemeddelelse fra tado. En ny undersøgelse, der bygger på data fra mere end 500.000 europæiske hjem, afslører, at den gennemsnitlige dagtemperatur udenfor slet ikke behøver være særlig høj før det medfører klæbrige nætter, hvor vi danskere begynder at tumle rundt og vende os i de overophedede soveværelser. Undersøgelsen, der er foretaget af tyske tado°, som er europæiske ekspert i indeklima, viser faktisk, at danskerne bliver udfordret på nattesøvnen, allerede når udendørstemperaturen om dagen kun lige kryber over de 20°C – dette er den laveste grænse for temperaturen i Europa, afslører de nye data. Almindeligvis skal temperaturen i soveværelset ellers helt op på 24°C eller højere, før det fører til urolige nætter, siger eksperter.  Temperaturen spiller en stor rolle for en god nats søvn, og Sleep Charity siger, at det ideelle niveau for et soveværelse er mellem 16°C og 18°C. Vores kroppe begynder at køle af om aftenen, hvilket menes at være signalet til at forberede os på søvnen, og hvorfor vi har svært ved at falde i søvn, når det er for varmt. Undersøgelser har vist, at højere nattemperaturer forstyrrer kroppens naturlige tidsplan, hvilket fører til øget rastløshed og reducerede dybe søvnbølger og REM-søvn (Rapid Eye Movement). Sidste år havde Danmark fire nætter, hvor den gennemsnitlige nattetemperatur indenfor var over 24°C, heraf tre nætter sidst i juni. Den gennemsnitlige udendørstemperatur på disse tre dage havde kun ligget mellem 19,02°C og 20,3°C. tado° CPO og medstifter Christian Deilmann siger: Vi elsker alle de varme temperaturer i løbet af dagen, men det …. (læs mere her)
Gadgets til køkkenet

Ny multifunktionsovn fuld af spændende teknologi

Vi bruger stadig mere tid i køkkenet, og fylder vores hjem med spændende gadgets der gør det både let, og til en fornøjelse, at tilberede spændende madretter. Nu kommer ASKO så med en ny indbygningsovn, der kombinerer tre teknologier, damp, varme og mikrobølger i en og samme ovn. Dermed skabes fem kombinationer du kan bruge i dine kreative udfoldelser i køkkenet; Damp, mikrobølger, varme, varme+mikrobølger samt varme+damp. ASKO selv skriver at du endda kan tilberede sous vide i de nye 5-i-1 ovne. Der findes forresten tre forskellige ovne i serien, der primært adskiller sig på designfronten. Damp og mikrobølger – en svær kombination Det er ikke helt ligetil at kombinere funktionerne mikrobølger og damp i samme ovn, da mikrobølger ikke fungerer optimalt når der er fugtigt fra damp. ASKO har indbygget systemet, Pure Steam, der adskiller kondensvandet fra dampen, inden dampen når ovnrummet. Det kondensvand, der opstår, når dampen møder den kolde mad, fordamper effektivt, så ovnrummet er tørt nok til mikrobølgerne. På den måde er det muligt at genopvarme gårsdagens pizza og sikre den samme sprøde overflade samtidig med, at du mindsker madspild. Pure Steam-systemet sikrer samtidig en kontinuerlig produktion af ren damp fra dampudskilleren, der genopvarmer det kondenserede vand. På den måde undgås det at maden koges i stedet for at blive dampet. Med mikrobølgeovn-funktionen kan du også spare tid ved at tilberede kød og fjerkræ med kombinationen af varmluft og mikrobølger, der forkorter tilberedningstiden og giver en sprød overflade.  I en traditionel mikrobølge ovn oplever mange ofte, …. (læs mere her)
Ingen billede
Nyheder fra gl. site

Vi bruger mere varme under Coronakrisen

Foråret har været godt og varmt. Og på grund af nedlukningen af Danmark, har vi i høj grad haft mulighed for at gå hjemme og nyde det. Men ikke desto mindre så har vi brugt 8% mere varme, end vi gjorde på samme tid sidste år. Det viser en undersøgelse som Tado har fortaget i Europa. Samtidig viser tallene, at det klart er Italien og Spanien der har skruet mest op for varmen, og det passer fint sammen med, at det også er dem der er hårdest ramt af Coronavirusset. Vejret kan i denne sammenhæng ikke få skylden for stigningen i varmeforbrug. For temperaturforskellen er på sølle en procent, så stigningen i varmeforbrug kan primært tilskrives at vi holder os mere hjemme.