Videospil er ikke bare en hobby eller tidsfordriv. For mange er det en helt essentiel del af deres personlighed. Faktisk i en sådan grad, at det kan være nemmere at identificere sig med sit virtuelle jeg end det fysiske.
I en undersøgelse iværksat af Lenovo blandt 7.010 gamere på tværs af Europa svarer 52 procent, at de identificerer sig mere med deres online alterego end deres egen, virkelige identitet. 58 procent føler sig desuden som deres mest autentiske selv, når de gamer derhjemme. Dermed overgår det samværet med familie og venner, som ifølge 52 procent bringer deres mest autentiske selv frem.
Derfor lancerer Lenovo i samarbejde med AMD nu fem stickers under navnet Legion ”Second Skin”, der skal gøre det nemmere for gamere at forene deres virkelige liv med deres digitale identitet. De fem stickers er tegnet af Salva Espin, der er en anerkendt spildesigner og tidligere har tegnet Marvel-tegneserier som Deadpool og X-Men. Illustrationerne indbefatter blandt andet en ridder, der tjekker sin medicinbeholdning, og en troldmand på udflugt til kaffemaskinen.
I alt bliver der lanceret seks stickers gennem Lenovos online Legion-community. De fem er tegnet af Salva Espin, mens det sjette vil blive valgt med afsæt i en konkurrence, hvor alle kan indsende deres eget design.
Konkurrencen foregår gennem Lenovos Legion-community, og der er deadline for at indsende designs den 26. januar. Herefter vil Salva Espin vælge sin personlige favorit og hjælpe vinderen med at forvandle konceptet til det sjette og sidste Second Skin-design.
Nordiske brugere kan få adgang til Lenovos Legion-community via dette link.
Du kan læse mere om undersøgelsen og de nye stickers her.