Global iPhone-fotokonkurrence fra Apple, hvor alle mister rettigheder til deres billeder – især vinderen

Så har Apple skudt en kæmpestor, global, fotokonkurrence i gang. De ønsker at finde de ti bedste billeder taget med en iPhone. Vinderfotoet vil blive brugt i Apples markering – uden kompensation

Så er det nu du har chancen for at deltage i en global konkurrence om at skyde et af de ti bedste billeder i verden – på en iPhone altså. Og så er der lige en enkelt lille hage ved konkurrencen, der er nemlig ingen reel gevinst.

Hvis du tager et af de ti billeder der bliver udvalgt, så siger du samtidig ja til at dit billede kan bruges på reklamer, i Apples butikker og på Apples Instagram, og så skriver de i reglerne for konkurrencen:

”No substitutions or cash redemptions. Prize has no cash value.”

Med andre ord – du får absolut intet for at vinde konkurrencen.,

Videre skriver Apple i reglerne:

“Ten winning photos will be featured on Apple Newsroom, Apple’s Instagram channels, apple.com, in Apple retail stores, Apple WeChat, Apple Twitter accounts, Apple Weibo accounts and billboards around the world. Winners will be notified on or about February 26, 2019.”

Men Apple stopper ikke her. Hvis du vælger at deltage i konkurrencen, så giver du samtidig Apple alle rettigheder til dine billeder. Du bekræfter at du ikke vil modtage penge for brugen af dine billeder, andre må ikke bruge dine billeder, og du kan aldrig kalde den tilladelse tilbage.

Vinderen af konkurrencen giver samtidig Apple eksklusive rettigheder til at bruge, ændre på, offentliggøre og fremvise billedet. Du kan læse reglerne til konkurrencen her.

Hvis du gerne vil deltage i konkurrencen, og deltage i en konkurrence hvor der absolut intet er at vinde, så kan du deltage på følgende måde:

  • Følg Apple på enten Instagram eller Twitter
  • Sæt dine indlæg til offentlige
  • Lav en post med dine billeder, taget på en iPhone, og giv den hashtag #shotoniPhone
  • Husk at nævne hvilken iPhone-model du bruger i billedteksten

For resten – kampen er allerede hård. På Instagram er der allerede over 6 millioner billeder med det hashtag – god fornøjelse.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (2386 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?