Sidste år stod danskerne tætpakket foran TV-skærme opstillet ved barer, restauranter og parker til fejring af sommerens sportsbegivenheder. Nu er sommeren tilbage, og det kalder på nye sportsbegivenheder og stunder i det fri.
Særligt de unge er vilde med ideen om at samles socialt til fælles TV-oplevelser udenfor. I undersøgelsen svarer halvdelen (50%) af de unge mellem 18-29 år, at de med et udendørs-TV ville invitere venner og familie til arrangementer oftere. Og knap hver tredje (31 %) i samme aldersgruppe svarer, at de ville bruge et udendørs-TV til at se sport på.
Sidste år kunne Samsung fortælle, at danskerne er nordiske mestre i at se TV. Men 34 % af danskerne i dette års undersøgelse fra 2022 svarer også, at de kan mærke den dårlige samvittighed, når de ser fjernsyn indendørs om sommeren. Der er dog potentiale for, at udendørs-TV kan få flere ud i den friske luft. Mere end hver femte (22 %) af danskerne svarer nemlig, at de ville bruge mere tid under åben himmel, hvis de havde et udendørs-TV. Og her er de unge igen særligt overbeviste om ideen om udendørs TV-aktiviteter, da hele 38 % i aldersgruppen ser sig selv tilbringe mere tid udenfor med et udendørs-TV.
Så Samsung er ikke i tvivl om, at der er et marked for udendørs TV, ikke mindst deres eget The Terrace.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov på vegne af Samsung. Der er i alt gennemført 1011 CAWI-interview med danskere i alderen 18+ år i perioden 25. – 29. maj 2022.