Corona-krisen booster salget af smart home produkter

Arbejdspladser er flyttet hjem i privaten, børnene har været sendt hjem fra skolen, rejseaktiviteterne er skåret ned til et absolut minimum. Kort sagt, vi har været tvunget til at opholde os i vores hjem, og det har tilsyneladende skærpet interessen for at gøre hjemmet mere intelligent og dermed mere komfortabelt at opholde sig i

Tallene taler deres tydelige sprog – ifølge prissammenligningsportalen PriceRunner ligger danskernes søgning på Smart Home produkter 108% højere, hvis man sammenligner perioden januar til december 2020 med samme periode sidste år.

Og kigger man på salgstallene hos EET Danmark, der er blandt Nordens største distributører af smart home produkter, er der heller ingen tvivl om, at corona-krisen har fået danskerne til for alvor at få øjnene op for de intelligente enheder, der kan øge komforten i hjemmet.

Hos EET Danmark har vi oplevet en enorm vækst i salget af smart home-produkter under corona-krisen. Ser vi fx på salget af intelligente radiatortermostater fra den tyske producent tado, så har vi alene på dette brand næsten oplevet en fordobling eller mere præcist en vækst i salget på 83% i 2020 sammenlignet med 2019.

Efterspørgslen efter smart home-produkter er steget enormt under corona-krisen, hvor vi ser en tendens til, at danskerne i stigende grad vægter at indrette sig intelligent i hjemmet. Der er ingen tvivl om, at komforten er i fokus hos de ’hjemmegående’ danskere, uanset om det drejer sig om styring af varmen, lyset eller den daglige rengøring med robotstøvsuger.

Allan Friis, Sales Director, Retail, EET Danmark

EET Danmark oplyser endvidere, at der hvor fokus i foråret lå på smart home-produkter til udendørsbrug så som belysning, overvågning og græsslåning, så er fokus i andet halvår af 2020 i højere grad på varmestyring, forbedring af indeklimaet samt indendørsbelysning. 

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3025 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvis du ikke allerede får vores nyhedsbrev, har du her muligheden for at tilmelde dig.

Vi udsender 1 gang om ugen, så vi kommer ikke til at spamme din mailboks.

Vi holder dine data private, og deler dem ikke med tredjepart