Danskerne handler Black Week som aldrig før

Dansk detailhandel spreder i år deres Black Friday-tilbud ud over hele ugen på grund af corona. Det har danskerne taget godt imod. Hos elektronik- og hvidevarekæden POWER oplever man en vækst på over 200 pct. i forhold til Black Week 2019

Black Friday har de seneste år været en af årets største handelsdage, hvor årets julegavehandel for alvor er blevet skudt i gang.

I år er det anderledes. Black Friday er for mange detailvirksomheder blevet til Black Week, hvor fredagens gode tilbud er blevet spredt ud over flere dage for at undgå kø i butikkerne.

Årets atypiske Black Friday har imidlertid ikke stoppet danskernes købelyst. Elektronik- og hvidevarekæden POWER oplever i øjeblikket en vækst på mere end 200 pct. i forhold til sidste års Black Week. Væksten er ikke mindst drevet af øget onlinesalg, men også handlen i de fysiske butikker er steget med 140 pct.

Danskernes skal ikke snydes for billige julegaver, og de har i den grad taget Black Week til sig. Sikkerhed er i år vores førsteprioritet, så vi har spredt vores mange gode tilbud ud over så mange dage som muligt. Vi har vagter foran alle vores butikker og udvidet vores åbningstider, så vi sikrer, at der ikke kommer for mennesker mange ind. Herved minimerer vi antallet af kunder, der opholder sig i vores butikker på samme tid.

Corona har dog ikke ændret vores Black Friday-tilbud, og hele vores set-up har vist sig at være en bragende succes i vores 19 butikker, ligesom vores onlinehandel også banker derudaf. Vi afholdte også Black Week – dog i en mindre målestok – sidste år, men alt tyder på, at vi i år slår alle rekorder og får den største handelsuge nogensinde hos POWER.

Jesper Boysen, adm. direktør i POWER

En dags omsætning på fire timer

POWER tyvstartede allerede årets Black Friday-uge torsdag aften, hvor der i løbet af de første fire timer blev solgt for mere end hele det første Black Week-døgn sidste år.

Vi har solgt rigtig mange tv, computere og hvidevarer under coronakrisen og troede egentlig, at behovet var ved at være mættet. Men det er der intet, der tyder på. Da vi rundede midnat mellem torsdag og fredag, havde vi på fire timer solgt for 20 millioner kroner – 5 millioner mere end i 2019. Vi kunne næsten ikke tro vores egne øjne, men det bekræfter os kun i, at danskerne på trods af corona stadigvæk jagter ekstraordinære gode tilbud – online såvel som i butikkerne.

Jesper Boysen

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3029 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvis du ikke allerede får vores nyhedsbrev, har du her muligheden for at tilmelde dig.

Vi udsender 1 gang om ugen, så vi kommer ikke til at spamme din mailboks.

Vi holder dine data private, og deler dem ikke med tredjepart