Harman satser på bæredygtighed

Harman har lige annonceret at de øger deres ambitioner om bæredygtighed, og vil blandt andet være CO2-neutrale i 2040

Harman International, i dag et fuldt-ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., lancerede i går deres nye målsætninger om bæredygtighed i form af tre søjler: Mennesker, fællesskaber og miljøet. Ved at have et socialt og bæredygtigt ansvar som en grundpille i deres strategi, ønsker Harman at fremtiden for firmaet er ansvarlig og bæredygtig.

Udbygning af initiativer

Harman har allerede lavet betydelige ændringer til fordel for bæredygtighed. For eksempel vil Harman overgå til at bruge genbrugsplastik og papir som emballage til udsendelse af næsten alle lydprodukter, der bliver sendt ud til kunderne. Derudover vil Harman reducere pakkestørrelserneskifte til sojablæk samt fjerne unødvendige ledninger for på den måde at minimere affald yderligere. Harman investerer også i skalerbare cirkulære økonomier, der forbedrer produkters levetid ved at styrke robustheden, og gør det nemt at reparere samt skille produktet ad for bedre genanvendelse.

Harman har valgt at involvere en tredjepart til at vurdere og rangere deres bæredygtighedsindsats. De har i årtier udgivet bæredygtighedsrapporter, der understreger engagementet og præstationen i forbindelse med bæredygtighed. Og i 2021 rangerede Ecovadis Harman “sølv” inden for bæredygtighed – en rangering som kun går til virksomheder i top-25%. Harman ønsker at forbedre denne rangering, og overvåger derfor hele tiden deres bæredygtighedsindsats og sigter efter at have reduceret deres CO2-aftryk med 40% i 2025. De har også sat den ambitiøse målsætning at være CO2-neutrale i 2040.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3335 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?