IFA 2018: beyerdynamics satser på forbrugeren, nye produkter og nyt brand

IFA er endnu ikke skudt igang officielt, men beyerdynamic har holdt deres store lancering, der bestod af masser af nye produkter, ny branding og ikke mindst en satsning på forbrugerne

beyerdynamics er ikke nogen årsunge når det kommer til lydprodukter. Alle professionelle kender dem fra studierne, men de har også en lang række produkter til forbrugerne.

Men nu skal det så ikke længere være en hemmelighed. På deres pressemøde her på IFA i Berlin, kunne de fortælle, at de nu vil give den almindelige forbruger samme oplevelse som de professionelle får.

Det gør de så med en meget stor lancering af en række meget spændende produkter, både over-ear, in-ear og ikke mindst en mikrofon.

Jeg skal ikke her tærske langhalm på de nye produkter. De dukker alle først op i 4. kvartal i år, men naturligvis skal du da lige høre lidt om, hvad det er beyerdynamic er på vej med.

Første nye produkt er TYGR 300, et over-ear headset der er rettet mod gameren, og som skulle gå rigtig godt sammen med deres nye mikrofon FOX. Men lad nu være med at tro at produkterne er billige, bare fordi det er ‘forbrugerprodukter’. Vi snakker stadig om et headset der kommer til at koste omkring 2.500 danske kroner, og måske mere. Prisen ligger endnu ikke fast i danske kroner.

Et andet on-ear-headset er LANGOON ANC, der er rettet mod musikelskeren. Det har indbygget støjdæmpning (ANC), og det ser altså super fedt ud.

Derefter smed de så også fire nye in-hear headset på gaden – og for os musik elskere, var det lidt fedt at de kalder serien for “BYRD LAND”. Det er Blue BIRD, Blue BIRD ANC, Beat BYRD og Soul BYRD der nu skal levere musik direkte ind i øret på os.

Prisen på LANGOON ANC og de fire in-hear-headsets kendes heller ikke. Men de luftede en pris i Euro der svarer til omkring 3.000 danske kroner for LANGOON, og priser der ligger mellem 200 og 800 kroner for de fire in-ear modeller.

About Lars Bennetzen 3837 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?