Masser af elektriske køretøjer til de små ture

Der er et enormt fokus på e-biler i disse dage. Men der findes mange andre elektriske transportmidler. Segway-Ninebot har f.eks. lige lanceret ny eScooter, ny Gokart og fire nye KickScooter-serier

Foto: Segway-Ninebot

Det er ikke så længe siden vi så de første elektriske løbehjul, og el-cyklen har også været populær et godt stykke tid. Men det virker stadig som om det primære fokus har været på, og til stadig stadig er på, de spændende elbiler.

Men sådan behøver det ikke være. Segway-Ninebot, der nok stadig bedst kendes fra deres Segways, har lige annonceret en række meget spændende, personlige, elektriske transportmidler.

Masser af KickScootere

Max G2 er f.eks. en helt ny KickScooter-model, der er udstyret med en stærk baghjulsdrevet motor, med en max effekt på 900 Watt. Derved skulle den, ifølge producenten, være i stand til at klare stigninger på op til 22%, hvilket er ret godt gået.

Den har 10″ selvtætnende slangeløse dæk, og så skulle den hare en længere rækkevidde (end forgængeren) takket være en ny teknologi som producenten kalder for RideyLong. Alt i alt skulle det betyde at den klarer op til 70km på en enkelt opladning.

KickScootere fra Segway-Ninebot. Foto: Segway-Ninebot

Den har også fået hydraulisk affjedring foran og dobbelt affjedring bagtil, hvilket skulle sikre en komfortabel køretur. Endelig har den indbygget blinklys i et bredere styr, tyverialarm og Traction Control-system – og så understøtter den Find-funktionen på Apples enheder.

Segway-Ninebot har også sendt F2-serien af KickScootere på gaden – og den skulle være rettet mod pendleren. Den kommer med tre modeller, F2, F2 Plus og F2 Pro. De har alle fået et bredere styr for at give bedre stabilitet samt indbyggede blinklys og 10″ selvtætnende skalgeløse dæk. Den kommer med baghjulstræk, skivebremser foran og elektronisk bremse bagtil, samt Traction control-system for at sikre kørslen på glatte overflader.

F2 Pro-modellen har yderligere fået frontaffjedring og så understøtter den også ‘Find’-funktionen fra Apple.

Der er også kommet en E2-serie der består af KickScooterne E2 og E2 Plus, der har et surf-design og forstørret instrumentbræt. Denne serie har også udhulede dæk, der skulle give forbedret stødabsorbering, og et dobbelt bremsesystem og kraftige motorer.

Segway-Ninebot er også klar med to nye KickScootere til børn, C2 og C2 Pro. De to modeller er udstyret med sikkerhedsfunktioner så som tromlebremser og en robust ramme. Pro-modellen har også en hastighedsbegrænser, som kan indstilles via app’en, og styret på C2 Pro er justerbart, så den kan vokse med barnet.

eScooter og Gokart

Det er ikke kun KickScootere der sendes på markedet fra Segway-Ninebot. De har også lanceret deres nye E300SE eScooter. Den er ikke alene ny, den er også lynhurtig. Den klarer at køre fra 0 til 50 km/t på kun 2,89 sekunder, hvilket er ret hurtigt for en elektrisk scooter.

eScooter fra Segway-Ninebot. Foto: Segway-Ninebot

Den har fået en rækkevidde på op til 130 km og en maksimal hastighed på 105 km/t, så du kommer hurtigt frem. Du kan endda placere et tredje batteri under sædet, og dermed forøge rækkevidden med op til 50%.

Ifølge Segway-Ninebot har batteriet et intelligent batteristyringssystem, der skal give ekstra beskyttelse, maksimere sikkerheden og forlænge batteriets levetid. Den har fået hydrauliske skivebremser for og bag, og dual piston-kaliber af mærket ‘J. JUAN’, der skulle sikre en kraftfuld opbremsning, hvis det er nødvendigt.

Endelig kommer de nu også med en Gokart, der har fået navnet Ninebot Gokart Pro. Den er dog ikke på det europæiske marked endnu. Men det skulle den komme i løbet af sommeren. Denne gokart har en justerbar størrelse og hastighed, hvilket betyder at Gokart Pro kan tilpasses både børn og voksnes behov.

Ninebot Gokart Pro. Foto: Segway-Ninebot

I den tilhørende app er der fire forskellige køretilstande, lige fra ‘safe-mode’ til ‘race-mode’. Den kan levere 40 km/t i sports performance med en acceleration på 1.02G, hvilket skulle betyde at den overgår traditionelle 125cc gokarts.

Endnu er priser og tilgængelighed ikke lanceret for det danske marked.

About Lars Bennetzen 3876 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.