Roccat opkøbes af Turtle Beach!

Weekendens store nyhed i gaming-industrien var Turtle Beach, der annoncerede deres opkøb af tyske Roccat, som er kendt for udvikling og produktion af gaming-udstyr.

Turtle Beach har vækstmål, der går på at opbygge en $100 millioner forretning inden for gaming-hardware. Gennem købet af Roccat er den amerikanske hardwareproducent et betydeligt skridt tættere på målet, og Turtle Beach får styrket sin position i det $2,9 milliarder store marked, der omfatter headset, mus og tastaturer. Alene markedet for gaming-headset har et potentiale på $1,6 milliarder.

Opkøbet giver Turtle Beach bedre adgang til det europæiske, i særdeleshed det tyske, og asiatiske marked, hvor Roccat er tilstede, mens Roccat til gengæld får styrket deres europæiske position og får adgang til det nordamerikanske marked.

Prisen for Roccat lyder på $14,8 millioner i kontant, yderligere $1 million i kontant eller aktier og cirka $3,4 millioner i udbetaling af fortjeneste. Roccat har igennem de seneste år lidt tab på en række investeringer og satsninger, hvilket har svækket hardwareproducenten og gjort opkøbet muligt.
”Dette er en dynamisk og strategisk vigtig aftale for Turtle Beach,” fortæller Juergen Stark, administrerende direktør for Turtle Beach. ”Vi får en komplimenterende portefølje af gaming-mus og tastaturer, et kvalificeret team inden for PC-udstyr og en øget synergi inden for distribution.”

René Korte, administrerende direktør for Roccat, tilføjer, ”vi har længe beundret pionerånden hos Turtle Beach, som har forbedret gaming, og det er en ære at blive en del af den, så vores fantastiske produkter når ud til flere gamere.”

Roccat er på top 10-listen over bedst-sælgende brands inden for gaming udstyr i Europa, mens Turtle Beach er global markedsleder inden for gaming-headsets og lydudstyr med 40 % markedsandel inden for lydprodukter til spilkonsoller – for niende år i træk.

Del artiklen på

Kommentar til artiklen?