Så er det tid – du skal have en rød iPhone 7

Den nye iPhone 7 og iPhone 7 Plus har fået navnet (PRODUCT)RED Special Edition og ved køb af en sådan fætter bidrager du samtidig til Den Globale Fond til Bekæmpelse af Aids

Den ser ret flot ud, den nye iPhone 7 og 7 Plus. Rød aluminiumfinish i stedet for de traditionelle farver skal fejre det over 10 år lange partnerskab mellem Apple og (RED). På den måde kan du både få en iPhone ikke så mange andre har, og bidrage til Den Globale Fond til Bekæmpelse af Aids. Specialudgaven (PRODUCT)RED iPhone kan bestilles online i hele verden og fås i butikkerne fra fredag den 24. marts.

“Siden vi begyndte vores samarbejde med (RED) for 10 år siden, har vores kunder haft en betydelig indflydelse på bekæmpelsen af aids, når de har købt vores produkter – lige fra den originale iPod nano (PRODUCT)RED Special Edition til de nutidige Beats-produkter og -tilbehør til iPhone, iPad og Apple Watch,” skriver Tim Cook, Apples CEO i en pressemeddelelse:

“Lanceringen af denne specialudgave af iPhone i en smuk rød finish er vores største (PRODUCT)RED-tilbud indtil videre, hvor vi fejrer vores partnerskab med (RED). Og vi kan ikke vente på, at kunderne får den i hænderne.”

“Apple er verdens største virksomhedsdonor til Den Globale Fond og bidrager med over 130 millioner USD som en del af partnerskabet med (RED),” skrev Deborah Dugan, CEO for (RED) i samme pressemeddelelse:

“Ved at kombinere den globale rækkevidde af verdens mest populære smartphone med vores indsats for at give adgang til livreddende ARV-medicin i Afrika syd for Sahara har kunder nu en usædvanlig mulighed for at gøre en forskel og bidrage til Den Globale Fond gennem købet af denne nye smukke (PRODUCT)RED iPhone.”

(RED)s vigtige arbejde giver adgang til livreddende hiv/aids-programmer i Afrika syd for Sahara, hvor over to tredjedele af verdens hiv-positive befolkning bor. 100 % af hele det beløb, der rejses af (RED), går direkte til Den Globale Fonds hiv/aids-bevillinger, som leverer programmer til test, rådgivning, behandling og forebyggelse, og der fokuseres særligt på at eliminere overførslen af virusset fra mødre til deres spædbørn. Siden (RED) blev grundlagt i 2006, har organisationen genereret over 465 millioner USD til Den Globale Fond, med over 130 millioner USD alene fra Apple.

Priser og tilgængelighed

  • iPhone 7 og iPhone 7 Plus (PRODUCT)RED Special Edition bliver tilgængelig i modeller med 128 GB og 256 GB fra 749 6.699 kr. på Apple.com og i Apple Stores samt fra autoriserede Apple-forhandlere og udvalgte teleudbydere (priser kan variere). Specialudgaven (PRODUCT)RED iPhone slutter sig til iPhone 7-finisher i jetsort, sort, sølv, guld og rosaguld.
  • Begge modeller af specialudgaven fås i hele verden fra fredag den 24. marts og vil blive sendt til kunder i slutningen af marts i USA og i over 40 lande og regioner, herunder Australien, Belgien, Canada, De Forenede Arabiske Emirater, Frankrig, Hongkong, Italien, Japan, Kina, Mexico, Nederlandene, New Zealand, Rusland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Taiwan, Thailand og Tyskland. Brasilien, Chile, Colombia, Indien, Tyrkiet og andre lande følger efter i april.
  • Specialudgaven af iPhone slutter sig til det nuværende (PRODUCT)RED-sortiment, som kunder kan købe året rundt, herunder det komplette udvalg af iPod-produkter, Beats Solo 3 Wireless On-Ear-hovedtelefoner, Beats Pill+ bærbar højttaler, iPhone 7 Smart Battery Case og en række tilbehør til iPhone, iPad og Apple Watch.

Nye farver på Apple-designede iPhone 7- og iPhone 7 Plus-silikoneetuier, der fås i himmelblå, kamelia og stengrå, samt læderetuier i taupefarvede, safirblå og hindbærfarvede udgaver vil også være tilgængelige på Apple.com og i Apple Stores fra 299 kr.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (2386 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?