denne serie af podcasts kigger jeg, sammen med Synne Eriksen, på kommunikation, vi angriber mange forskellige former for kommunikation og vi forsøger at gøre det kort. Denne gang kigger vi på vigtigheden af at adskille salg og marketing fra PR
Den tredje i denne serie om kommunikation handler om, hvorfor det er så vigtigt at adskille salg og marketing fra PR.
Det er meget forskellige kommunikationsformer, og det er vigtigt at have fokus på, at PR handler om branding, mens salg og marketing handler om – når ja – salg og reklame.
Synne og jeg snakker om de udfordringer og kommer nærmere ind på, hvad man bør gøre, og mere præcist, hvor vigtigt det er at have den adskillelse.
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv.
I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år.
I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test.
Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Nummer to i rækken af vores podcasts om kommunikation skal handle om indholdet i, det vi kommunikerer. Tid er en knap ressource. Derfor er vi alle sammen utroligt selektive omkring, hvad vi gider bruge tid på at læse, se eller høre. Selvom du har valgt at abonnere på et nyhedsbrev, avis eller andet medie – og du dermed må forventes at være i mediets målgruppe, så læser du langt fra alle artiklerne. Du udvælger nøje, hvad du gider bruge din tid på.
Vi bruger apps til flere og flere ting. Vores lys styres fra vores smartphone, fjernbetjeningen til tv’et ligger på mobilen, vores køleskab kan overvåges fra vores smartphone, vores alarmsystem ligger i den lille mobile lommecomputer og vores bil kan styres og startes fra samme enhed. Men er appificering ved at gå for vidt? Skal vi acceptere at vi bruger apps til alt, og er det i virkeligheden den vej det går? Lyt med i denne podcast, så kan du høre hvad Henrik og jeg mener, og ikke mindst så kan du høre hvad John G. fra MereMobil.dk og Torben Vognsen fra Fremtidens hjem har at sige. I podcasten kan du finde de fulde interviews med John G. og Torben i slutningen af podcasten, eller du kan lytte til dem fra nedenstående links. Og du bør virkelig lytte til dem, både John G. og Torben har nogle meget spændende perspektiver. Interview med John G. Interview med Torben Vognsen
Det fjerde indslag i denne podcast om kommunikation har fokus på kildekritik. Alt for mange mennesker tror på hvad de læser, og det kaster rigtig meget kommunikativ grus i maskinen. Det giver en udfordring for alt kommunikation, og derfor er det ekstra vigtigt at være helt sikre på, at hvad der bliver sendt ud, faktisk også er sandt. Hvad er din erfaring? Har du også problemer med at tro på, hvad du læser, husker du selv at tjekke det du læser, og kan det du skriver holde til en gang kildekritik?
Hvis du ikke allerede får vores nyhedsbrev, har du her muligheden for at tilmelde dig.
Vi udsender 1 gang om ugen, så vi kommer ikke til at spamme din mailboks.
Dette website bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi antager, at du er ok med det, men du kan slå det fra, hvis du ønsker det.AccepterRejectLæs mere
Privatlivs- & Cookiepolitik
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.