Den nye EL6 skulle, ifølge NIO, have det største oplykkelige soltag i sin klasse, hvilket skulle betyde at næsten en kvadratmeter er reserveret til at sikre naturligt sollys.
Selve bilen måler 4.854 mm i længden, 1.995 mm i bredden, 1.703 i højden og med en akselafstand på 2.915mm – altså en pænt stor bil.
Førersædet har fået en 20-vejs justeringsmulighed, og det er muligt at få en opgraderet loungesæde i passagersiden med funktioner så som 22-vejs justering.
EL6 er også udstyret med ventilation, et ottepunkts massagesystem og tre-zoners opvarmning, der fås separat til sædehynde, ryg- og benstøtte.
Den nye SUV er udstyret med fleksibel opbevaringsplads med et tre-lads bagagerum der har en maksimal volumen på 668 liter. Bagsæderne kan klappes ned i et 40/20/40 layout, hvilket skulle give yderligere opbevaringsplads op til 1.430 liter.
EL6 har et standard firehjulstræk med to motorer bestående af en 150 kW front induktionsmotor og en 210 kW permanent magnetmotor bagtil. Den samlede effekt af de to motorer er på 360 kW og med et samlet drejningsmoment på 700 Nm.
Det skulle sætte bilen i stand til at accelerere fra 0 til 100 km/t på kun 4,5 sekunder. Samtidig skulle bilen kunne bremse fra 100 til 0 på kun 34,5 meter.
EL6 har et Heads-up Display (HUD) og intelligente Adaptive Driving Beam (ADB) forlygter som standard. Bilen er understøttet af AQUILA Super Sensing-systemet og har LiDAR, som arbejder med front-view-kameraerne for automatisk at registrere vejforhold, styre belysningssystemet. Dette skulle sikre nøjagtig strålefordeling og samtidig undgå interferens med andre trafikanter for at øge sikkerheden.