Hvis du er Garmin-bruger, så har du måske oplevet at du har haft problemer med at synkronisere dine data, så har det ikke været din fejl. I går bekræftede Garmin nemlig, at de blev ramt af et cyberangreb d. 23. juli, der medførte at deres onlinetjeneste gik offline.
Den nedetid varede i flere dage, og det var først i søndags at det igen blev muligt at synkronisere data – og endda ikke for alle brugere. Men nu skulle alle igen kunne synkronisere deres data.
Garmin oplyser at de kan finde tegn på at kundedata, eller betalingsoplysninger fra Garmin Pay, skulle være blevet lækket eller stjålet.
De fortæller også, at deres enheder ikke har været påvirkede, udover at de ikke kunne sende data til Garmins onlinetjeneste.
Fitnessfirmaet forventer at de er helt oppe at køre igen om et par dage, og klar til at køre normalt igen. Hvad Garmin dog ikke fortæller noget om er, hvorvidt de har betalt noget for at komme sig over det ransomwareangreb de lige har været gennem.