Huaweis øger salget af wearables både globalt og i Danmark

Huawei er under pres i det meste af den vestlige verden, og mange af deres teknologier kan bare ikke sælge. Men det går godt for deres wearables, hvor de er vokset både globalt og i Danmark

Huawei har øget sit salg i wearables-kategorien – der blandt tæller produkter som smartwatches – fra 1,2 millioner enheder i første kvartal af 2019 til 2,6 millioner enheder i første kvartal af 2020 svarende til en stigning på hele 118,5 procent.

Det viser en ny rapport om det globale salg af wearables fra analysevirksomheden IDC (International Data Corporation). Ifølge rapporten har Huawei dermed indtaget andenpladsen over de bedst sælgende smartwatchproducenter i verden, kun overhalet af Samsung.

IDC-rapporten peger på, at Huawei formår at vokse takket være en stærk online tilstedeværelse og et tæt samarbejde med detailhandlen. Udover at øge salget på det kinesiske hjemmemarked, har Huawei også oplevet fremgang i Europa, Latinamerika og på andre asiatiske markeder. De konkrete salgstal for det danske marked findes ikke i IDC-rapporten.

Men ifølge analyseinstituttet GfK er Huaweis salg af smartwatches steget med 160 procent i Danmark i samme periode og overgår dermed den procentvise stigning på globalt plan.

Lin Yin, der er direktør for Huawei Consumer Business Group Danmark, er glad for den positive udvikling.

Vi er glade for, at forbrugerne tager godt imod vores smarte produkter. Vi ser fortsat et stort vækstpotentiale inden for wearables og trådløs teknologi, og det er også grunden til, at vi accelererer implementeringen af vores strategi om at skabe bedre brugeroplevelser med udgangspunkt i Huaweis økosystem. Her spiller wearables og dermed også smartwatches en vigtig rolle, blandt andet i kraft af den gnidningsfrie interaktion der er mulig på tværs af forskellige devices. Derfor er vi også meget tilfredse med at konstatere vækst inden for wearable-kategorien.

Lin Yin, direktør for Huawei Consumer Business Group Danmark

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3756 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?