Lidl går ind på Smart Home-markedet

Den tyske kæde, Lidl, går nu efter markedet for smarte hjem. De har lige lanceret en belysningsserie til det smarte hjem, så nu er det ikke kun Philips og Ikeas produkter der skal oplyse dit hjem i farver

Danskerne elsker smarte hjem. En undersøgelse fra Danmarks Statistik viser, at godt hver tredje dansker eller 36 pct. af de 16-74-årige anvender smart produkter til hjemmet i 2020.

Søndag d. 8. november gik den tyske kæde, Lidl, ind på markedet for smarte produkter, med en serie af intelligente belysningsprodukter.

Serien er bygget over Zigbee 3.0-teknologien, en kendt og åben standard til intelligente produkter. Det betyder blandt andet at det er let at udbygge familien af intelligente enheder med produkter fra andre smarte hjemmeprodukter.

Lidl forventer, at starts sættet vil være det mest eftertragtede produkt i serien. Det består af tre E27 LED-pærer, der gengiver alle nuancer af hvid fra kold til varm, en fjernbetjening inkl. batteri samt en gateway, der forbinder enhederne til hjemmets internet.

Foruden fjernbetjeningen kan systemet styres via Lidl Smart-appen eller Google Assistant. Farvepærer, der kan gengive 16 millioner farver, kan tilkøbes og sluttes til resten af produkterne.

Lige nu er spørgsmålet, hvor længe Lidl vil have disse produkter. For indtil videre skrive der selv, at de er i butikkerne så længe lager haves. Så om de kommer igen vides ikke i skrivende stund.

De skriver dog, at de vil udvide deres serie af smarte produkter til næste år, at Lidl Smart Home-serien vil være en fast dele af deres fremtidige spot-sortiment, og at de vil lancere flere produkter til næste år.

Du kan finde en komplet oversigt over alle Lidls produkter her.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (3756 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?