Så er Snap klar med version 2 af deres Snapchat-briller

Det nye headset fra firmaet bag Snapchat, Snap, har lige sendt deres nye generation af briller på gaden – Spectacles. Nu tager de både videofilm og billeder og er vandtætte

Designet på de nye briller har samme Ray-Ban-agtige design, men er blevet trimmet så de er lidt mindre klodsede, hvilket gør det lettere at have dem på, og ikke mindst tage dem med. Nå ja – det er da også kommet et par farver ekstra. Men helt ærligt så det ikke lige hvad jeg tænder mest på – jeg er mere interesseret i, hvad brillerne rent faktisk kan.

Det er dog værd at bemærke, at brillerne nu mere ligner et par solbriller end et transportabelt videokamera.

Forbindelsen mellem brillerne og brugerens smartphone skulle være blevet forbedret, så det er lettere at dele videoer og billeder, og samtidig kan Spectacles nu lave et ad hoc WiFi-netværk, så du kan dele indhold til smartphones.

Brillerne er designet til at tage ganske små videoer som du kan dele på Snapchat. Videoerne er af længden du finder på Vine eller Glide. Det vil sige at videoerne er på op til 10 sekunder, men det er også muligt at indstille brillerne til at optage videoer på 20 eller 30 sekunder.

Videokvaliteten er på 1.216 x 1.216 og billeder optages i 1.642 x 1.642. Snap har også gjort mikrofonen bedre, eller rettere, der er nu to mikrofoner, så brillerne både optager brugerens tale såvel som lyden fra dem den optager.

Om Spectacles bliver et hit må tiden vise. Version 1 solgte stort set ikke i Danmark, og i USA er der kun rapporter om at der blev solgt omkring 150.000 eksemplarer. Hvor mange version to kommer til at sælge er et godt spørgsmål. Personligt tror jeg ikke at det bliver noget hit, på samme måde som Google Glasses heller aldrig blev et hit.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (2195 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?