Virksomheder, multinationale som mindre danske, indsamler data om dig i et hidtil uhørt omfang. Årsagerne er både relative uskyldige, da man gerne vil forbedre produktet og skræddersy det til dine behov, og krænkende, fordi du afgiver informationer, som kan bruges til at manipulere dig til at købe mere. Samtidig ved virksomhederne i virkeligheden slet ikke, hvad de skal bruge alle de date til. Virksomheders indsamling af data og oplysninger om dig er kommet for at blive, og det er et wild west, hvor lovløshed og manglende etik hersker. Senest er det kommet frem, at Facebook, Instagram og 9Gag muligvis aflytter dig gennem din smartphone, hvor algoritmer identificerer bestemte ord i dine samtaler i hjemmet og over telefonen til at finde annoncer, som relaterer sig til det, du har snakket med dine venner eller familie om. Tech-Talk har talt med Jeffrey Saunders, CEO og partner i Institut for Fremtidsforskning, der fortæller, at vi skal vænne os til denne udvikling, da vi vil se mere af den i fremtiden. Vi har også talt med David Guldager, tech-journalist hos TV2 Tech, om hvorvidt tech-journalister bærer et medansvar for at lade dataindsamlingsudviklingen løbe løbsk, fordi vi ikke informerer vores publikum tilstrækkeligt om den. For ved vi forbrugere nok om værdien af vores data, og hvordan de bliver indsamlet? Vi håber, at du efter have lyttet til vores podcast spørger dig selv, hvornår er det nok?