Apple overtager Shazam og tilbyder flere måder at opdage og nyde musik på

Med Apples overtagelse af Shazam, kommer vi snart til at se at den populære app bliver snart reklamefri for alle brugere

Apple har lige meddelt, at de nu har overtaget Shazam, en af verdens mest populære og højtvurderede musikapps, der bruges af hundrede millioner af mennesker i hele verden.

“Apple og Shazam har en lang historie sammen. Shazam var en af de første apps, der blev tilgængelig, da vi lancerede App Store, og er siden blevet en favorit blandt musikfans overalt,” sagde Oliver Schusser, Apples Vice President of Apple Music. “Vi har en fælles kærlighed til musik og innovation, og vi er begejstrede over at kunne bringe vores teams sammen, så vi kan give brugerne endnu flere fantastiske måder at opdage, opleve og nyde musik på.”

Shazam gør det muligt for brugerne at identificere sange ved blot at lytte til den musik, der spiller omkring dem. Appen vil snart være helt fri for reklamer, så alle brugere kan nyde alt det, Shazam har at byde på, uden afbrydelser.

Shazam er blevet downloadet over 1 milliard gange verden over, og brugerne identificerer sange ved hjælp af Shazam-appen over 20 millioner gange hver eneste dag. Med banebrydende innovation inden for musikgenkendelse hjælper Shazam mennesker med at opdage, interagere med og dele video- og lydindhold samt trykt indhold på tværs af enheder og medier. Desuden kan musikfans følge deres yndlingskunstnere og dele deres begejstring med andre, når de opdager noget nyt.

Læs også:

Huawei giver Apple baghjul Huawei har solgt 54,2 millioner smartphones i årets andet kvartal og overhaler dermed Apple. Huawei ligger nu nummer to på listen over verdens største...
Apple på vej med MacBook Pro med OLED berøringsstr... Rygterne har verseret et stykke tid om den kommende lancering af nye MacBooks. Denne gang skulle det være kode inden i det nye MacOS Sierre der viser ...

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (2012 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?