Augmented reality-annoncer på vej til Facebook

Facebook tester i øjeblikket annoncer der understøtter AR. Det vil blandt andet betyde, at du får mulighed for at prøve tøj på kroppen inden du køber det

Allerede tidligere på året, på Facebooks F8-udviklerkonfernece, annoncerede den sociale mediegigant, at de var på vej med AR til virksomheder, så de kunne bruge den funktionalitet i Messenger.

Nu tyder det så på, at Facebook også er på vej med AR til nyhedsstrømmen – indtil videre kun på testniveau, og kun til en bestemt gruppe annoncører, men stadig…

En af mulighederne med de nye annoncer vil blandt andet være, at du kan prøve solbriller, jakker, trøjer og meget mere på, uden at købe varen. Kameraet filmer dig, og så vil AR-teknologien placere fx solbrillerne på ansigtet af dig, og du kan se, hvordan de ser ud på dig.

Facebook arbejder meget med forskellige annoncetyper for tiden, og på Instagram arbejder de f.eks. med muligheden af at handle direkte i de historier der ender på det sociale medie.

Fagre nye verden er på vej, og vi skal vænne os til den. Personligt så får jeg en flashback til film som Total Recall og Minority Report, hvor man ser hvordan annoncer tilpasses den enkelte bruger, og hvor man også ser produkter vist direkte på personer – alt i AR. Lad os se om vi ikke ender der en dag i den ikke så fjerne fremtid.

Læs også:

Undgå at falde for fup-konkurrencer på Facebook Du ser dem dagligt på Faceboook – konkurrencer der lover guld og grønne skove bare du deler og liker en side. Men langt de fleste er fup og handler ku...
Rygte: Facebook planlægger at udvikle egen AI-chip... Det kan godt være at Facebook er en del i modvind lige i øjeblikket. Men det ændrer ikke på at de lige nu har gang i at udvikle Facebook-relateret har...

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (1973 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?