Sportsbegivenheder skal nydes udendørs – på stort tv

Unge er vilde med ideen om at samles til fælles TV-oplevelser under åben himmel. Halvdelen af de 18-29-årige mener, at de ville samle venner og familie oftere, hvis de havde et udendørs-TV at samles om. Det viser en ny undersøgelse lavet af YouGov på vegne af Samsung Nordics med 1011 respondenter

Samsung The Terrace. Foto: Samsung

Sidste år stod danskerne tætpakket foran TV-skærme opstillet ved barer, restauranter og parker til fejring af sommerens sportsbegivenheder. Nu er sommeren tilbage, og det kalder på nye sportsbegivenheder og stunder i det fri.

Særligt de unge er vilde med ideen om at samles socialt til fælles TV-oplevelser udenfor. I undersøgelsen svarer halvdelen (50%) af de unge mellem 18-29 år, at de med et udendørs-TV ville invitere venner og familie til arrangementer oftere. Og knap hver tredje (31 %) i samme aldersgruppe svarer, at de ville bruge et udendørs-TV til at se sport på. 

Sidste år kunne Samsung fortælle, at danskerne er nordiske mestre i at se TV. Men 34 % af danskerne i dette års undersøgelse fra 2022 svarer også, at de kan mærke den dårlige samvittighed, når de ser fjernsyn indendørs om sommeren. Der er dog potentiale for, at udendørs-TV kan få flere ud i den friske luft. Mere end hver femte (22 %) af danskerne svarer nemlig, at de ville bruge mere tid under åben himmel, hvis de havde et udendørs-TV. Og her er de unge igen særligt overbeviste om ideen om udendørs TV-aktiviteter, da hele 38 % i aldersgruppen ser sig selv tilbringe mere tid udenfor med et udendørs-TV. 

Så Samsung er ikke i tvivl om, at der er et marked for udendørs TV, ikke mindst deres eget The Terrace.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov på vegne af Samsung. Der er i alt gennemført 1011 CAWI-interview med danskere i alderen 18+ år i perioden 25. – 29. maj 2022.

About Lars Bennetzen 3824 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?