Waititi instruerer Pitt i nyt kapitel af De’Longhi-kampagne

Kaffemaskinegiganten De'Longhi lancerer en ny global kampagne, instrueret af Taika Waititi, hvor Brad Pitt øver sig i italiensk

Foto: De'Longhi

De’Longhi, den globale leder inden for premium-kaffemaskiner, har lanceret kampagnen “The Perfetto Instructions for Use,” der er forankret i brandets filosofi “It’s not just perfect. It’s perfetto.”

Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi, hvilket markerer hans første samarbejde med Brad Pitt. Fortolkningen viser Brad Pitts forsøg på at mestre italiensk “– med humor og glimt i øjet.”

Optagelserne er foretaget i New Zealand, hvor landets landskaber ifølge De’Longhi fungerer som en “perfetto ramme til at drikke kaffe og finde et roligt øjeblik.”.

Soundtracket indeholder italienske referencer, som skal understrege brandets rødder og ritualets betydning.

Bevægelse mod livsstilsbrand

Kampagnen er et led i De’Longhis fortsatte udvikling mod et livsstilsbrand, der er “forankret i italiensk design, innovation og sjæl.” (kilde: input)

Tidligere film i Perfetto-serien har fremhævet Brad Pitts filmiske tilstedeværelse, men det nye kapitel fokuserer på “en rejse fra instruktioner om, hvordan man benytter kaffemaskinen, til en fortælling om, hvordan man nyder øjeblikket.” (kilde: input)

Hos De’Longhi ønsker vi altid at tilføre det lille ekstra – lidt mere passion, energi og håndværk. Vi tror, det netop er den ånd, der gør, at tingene bliver virkelig Perfetto.

Mats Ajpe, Marketing Director, Scandinavia, De’Longhi Group

Global udrulning

Kampagnen har til formål at udforske den følelsesmæssige forbindelse, mennesker har til deres morgenritualer, og indfanger “ikke kun teknikken bag kaffebrygningen, men også de stunder, der forvandler det til noget større.”

Filmen lanceres globalt og i Danmark ruller kampagnen ud fra uge 42 og frem til januar 2026. Den vises digitalt på sociale medier som Meta og YouTube samt på digitale udendørsskærme.

De’Longhi supplerer desuden kampagnen med en aktiveringsindsats, hvor kaffeelskere verden over inviteres til at dele deres egne #Perfetto moments.

Se reklamefilmen her: