Huawei rykker op på listen over verdens mest værdifulde brands

Den kinesiske teknologivirksomhed, Huawei, er helt alene om at repræsentere Kina på Forbes top-100 over værdifulde brands. Og nu har de passeret brands som Lego, Philips og Dell

Værdien af de 100 firmaer der optræder på Forbes liste over de mest værdifulde firmaer i verden er imponerende. For andet år i træk er Huawei med på listen, og nu har de opnået en plads på 79. pladsen, og Forbes estimerer at deres brands-værdi nu ligger på 8,4 milliarder dollars.

Det er en stigning på ni pladser, hvor de sidste år lå som nr. 88, og med en brand-værdi på 7,3 milliarder dollars.

Firmaerne der ligger i toppen af listen er teknologifirmaer, og Apple ligger f.eks. for ottende år på en første plads, tæt fulgt af Google, Microsoft, Facebook og Amazon.

En af Huawei helt store konkurrenter, Samsung, ligger forresten på en 7. plads med en brand-værdi på lige over 200 milliarder dollars.

At de mange lanceringer af imponerende smartphones som deres Mate-, P- og Nova-serier er ikke underligt. Disse mobiler har solgt imponerende i hele verden, og det bliver spændende at se, om ikke Huawei kommer længere op ad listen til næste år.

Del artiklen på

Om Lars Bennetzen (2199 Articles)
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?