
Bowers & Wilkins lancerer i dag sin helt nye trådløse højttaler Zeppelin, en genudgivelse af den velkendte Zeppelin-højttaler skabt med musik-streaming i fokus til den nye generation af musikelskere. Zeppelin, der første gang blev introduceret i 2007.
Den nye Zeppelin er et komplet stereoanlæg og er er skabt ud fra Bowers & Wilkins’ ekspertise inden for højttalerdesign til både lydstudier og private. Den har referencekvalitetshøjttalerenheder arrangeret i dedikerede højttalerkabinetter på både venstre og højre side af den indbyggede relativt store subwoofer.
Den nye Zeppelin har indbygget streaming-platform med fokus på streaming af lyd i høj kvalitet, og højttaleren lyder fremragende, uanset om kilden er en trådløs enhed eller en streamingtjeneste.
Zeppelin fås i to versioner, en mørk (Midnight Grey) og en lys (Pearl Grey), og den nye Zeppelin har også indbygget belysning, der kan nedtones, og som skaber en smagfuld halo-effekt, når den står fast på sin metalstand.
Zeppelin understøtter både AirPlay 2 og aptX Adaptive Bluetooth, hvilket gør den velegnet til både iOS- og Android-brugere. Spotify-brugere kan bruge Spotify Connect, som lover lyd af høj kvalitet og den lette tilslutning til Zeppelin-højttaleren direkte fra Spotify-appen .
Desuden kan den nye Zeppelin også styres via Bowers & Wilkins Music App, der giver direkte adgang til en række forskellige streamingtjenester, herunder Deezer, Last.fm, Qobuz, Soundcloud, TIDAL og TuneIn.
Den nye Zeppelin understøtter den digitale stemmeassistent Alexa uden behov for ekstraudstyr. Hvis du foretrækker det, kan din Zeppelin også betjenes med fysiske knapper øverst på bagsiden af dens cover.
Zeppelin indbyggede software opdateres løbende, og allerede nu planlægges multiroom-kapacitet i form af en opdatering i begyndelsen af 2022. Det vil gøre højttaleren kompatibel med både andre nye Zeppelins samt andre trådløse højttalere i Bowers & Wilkins Formation-serie.
Zeppelin er tilgængelig fra den 13. oktober for omkring 6.000 kroner.