Facebook vil tvinge annoncører til bedre kundeservice

Nu kan man anmelde dårlige oplevelser med virksomheder, der annoncerer på Facebook. Hvis de ikke forbedrer sig, vil Facebook holde op med at vise deres annoncer

Der er mange virksomheder og forretninger, som annoncerer på Facebook. Deres annoncer dukker op i vores feeds, så det er nemt lige at foretage et par impulskøb, når man nu alligevel er på nettet. Men Facebook har oplevet, at det giver Facebook et dårligere ry, når kunder oplever forsinkelser, dårlig kvalitet eller andre problemer med varer købt via Facebooks annoncører. Derfor er det nu muligt at gå ind og anmelde sine oplevelser med virksomhederne. Det sker via denne side, hvor man kan se, hvilke annoncer på Facebook, man har klikket på for nylig. Her kan man nu klikke på en rullemenu og anmelde virksomheden/produktet. Der er ikke noget krav om, at man skal have købt noget, så man kan altså lave en anmeldelse af alle Facebooks annoncører. Man bliver spurgt om produktkvalitet, leveringstid og om varen i det hele taget nåede frem. Hvis der er andre grunde til den dårlige oplevelse, kan man også selv give en beskrivelse af problemet.

Kan ende med udelukkelse

Facebook vil ikke straffe virksomhederne. Meningen er, at de med hjælpe fra Facebooks feedback skal få et klart indblik i, hvad de kan gøre for at give kunderne en bedre oplevelse. Her vil Facebook træde til med gode råd, så antallet af dårlige anmeldelser falder. Hvis man ikke lytter til Facebook og forbedrer forholdene, vil Facebook “efter noget tid” skrue ned for visninger af virksomhedens annoncer. Så vedvarende dårlige kundeoplevelser/kundeanmeldelser vil altså betyde, at virksomhedens annoncer når ud til færre potentielle kunder via Facebook. Det nye tiltag kører allerede, så alle kan nu anmelde annoncører på livet løs.

Læs også:

Syv Facebookpatenter der overrasker New York Times har kigget igennem stakken af Facebooks patenter igennem, og hvor mange af dem primært handler om kode og brugergrænseflade, så er der ...
Minority Report hjemme i stuen Her til december kommer der et nyt interface, i beta-version altså, til Oculus Rift. Navnet er Dash og minder utrolig meget som det interface du så To...

Del artiklen på

Kommentar til artiklen?