Adobe opdaterer Spark

Så er der kommet en Premiun-udgave af den gratis app, Adobe Spark. De nye funktioner gør at du kan lave et mere helstøbt visuelt udtryk på tværs af grafik, web og video. Premium-udgaven bliver inkluderet i Creative Cloud-medlemskaber og kan også købes som stand-alone-produkt

Det behøver ikke at være tids- og ressourcekrævende at skabe engagerende indhold til de sociale medier. Det viste Adobe for alvor, da de for lidt over et år siden lancerede gratis-appen Adobe Spark, der gør det muligt for alle at lave visuelt indhold til de sociale medier, selv uden at være designer.

Nu er Adobe ås klar med en ny Premium-udgave, der med tre simple trin kan skabe indhold, som afspejler virksomhedens unikke visuelle identitet.

Hvordan fungerer det?

Ved at uploade logo, identificere farver og vælge font til web-appen kan Adobe Spark fremstille skræddersyet indhold til diverse kanaler. Virksomheder, der gør brug af Premium-udgaven får:

  • 20 specialfremstillede Spark Post-skabeloner, man selv kan skræddersy yderligere. De kan bruges til alt fra posts og grafik til sociale medier, til web-historier og visitkort.
  • 6 matchende temaer i Spark Page og Spark Video.
  • En lang række Spark-overflader, hvor det er muligt at anvende eget logo og call-to-action. Disse indebærer bl.a. overskrift og sidefod, post- videomærker og video-outro.

Når man først har oprettet sit brand på nettet, fungerer Sparks brand manager som en hub, der tilpasser hvert tema, skabelon og overflade. Herefter synkroniserer web-appen det hele med iOS-apperne Spark Post, Spark Page og Spark Video, så man kan lave skræddersyet indhold, uanset hvor man er.

Pris og tilgængelighed

Spark Premium er inkluderet som del af et Adobe Creative Cloud-medlemskab og kan derudover købes som stand-alone-produkt for 9,99 USD/md.

About Lars Bennetzen 3837 Articles
Lars Bennetzen har været it- og gadget-journalist siden 1992, og arbejdet som redaktør på PC World, Ingeniøren, Jern- og Maskinindustrien, Procesteknik og Ugens Erhverv. I 2006 blev Lars Chefredaktør på Alt om DATA, og bestyrede det gode gamle it-blad gennem de næste 6 år. I 2012 blev Lars selvstændig og stiftede firmaet Blackbelt Communications og i 2015 startede han Tech-Test. Lars fungerer også som kommunikationskonsulent, taler, moderator og gadgetekspert.
Kommentar til artiklen?