Det behøver ikke at være tids- og ressourcekrævende at skabe engagerende indhold til de sociale medier. Det viste Adobe for alvor, da de for lidt over et år siden lancerede gratis-appen Adobe Spark, der gør det muligt for alle at lave visuelt indhold til de sociale medier, selv uden at være designer.
Nu er Adobe ås klar med en ny Premium-udgave, der med tre simple trin kan skabe indhold, som afspejler virksomhedens unikke visuelle identitet.
Hvordan fungerer det?
Ved at uploade logo, identificere farver og vælge font til web-appen kan Adobe Spark fremstille skræddersyet indhold til diverse kanaler. Virksomheder, der gør brug af Premium-udgaven får:
- 20 specialfremstillede Spark Post-skabeloner, man selv kan skræddersy yderligere. De kan bruges til alt fra posts og grafik til sociale medier, til web-historier og visitkort.
- 6 matchende temaer i Spark Page og Spark Video.
- En lang række Spark-overflader, hvor det er muligt at anvende eget logo og call-to-action. Disse indebærer bl.a. overskrift og sidefod, post- videomærker og video-outro.
Når man først har oprettet sit brand på nettet, fungerer Sparks brand manager som en hub, der tilpasser hvert tema, skabelon og overflade. Herefter synkroniserer web-appen det hele med iOS-apperne Spark Post, Spark Page og Spark Video, så man kan lave skræddersyet indhold, uanset hvor man er.
Pris og tilgængelighed
Spark Premium er inkluderet som del af et Adobe Creative Cloud-medlemskab og kan derudover købes som stand-alone-produkt for 9,99 USD/md.